Nyáron közösen táboroztatnak tíz héten keresztül, országszerte több mint 20 helyszínen. Foglalkoznak piackutatással, versenytárs-elemzéssel, prezentációs technikákkal és alapvető marketingismeretek elsajátításával is.
“A piaci szereplőknél tartottunk.” – mondja Nábelek Áron, a Bridge Bizniscool egyik oktatója, miután beültünk a „jövő közgaszdászainak” egyik foglalkozására Óbudán. A Bridge Bizniscool nyári táborába olyan 8-12 éves gyerekeket várnak, akik „vállalkozó vénával születtek”, érdeklődnek az üzleti élet iránt, és szeretnének játékosan megismerkedni a pénz és a vállalkozások világával.
A nyári táborba természetesen prekoncepcióval érkeztem, biztos voltam abban, hogy Lacoste-galléros pólóban ülnek majd a számítógép előtt nagyon komoly arccal szemüveges kisfiúk, de nem így lett. Az rögtön feltűnt, hogy a csoportban sok a lány, hosszabb-rövidebb számolás után ki is matekoztam, hogy az osztály létszáma 10, 5 lány és 5 fiú alkotja a társaságot.
Forrás: Marjai János, 24.hu
Egymás után tett fel olyan kérdéseket a tanár, melyek egy felnőtt embert is zavarba hoznának.
- Hogyan épül fel az ár?
- Hogyan lehet kiszámolni az áfát?
- Melyek a piackutatás típusai?
- Mi a profit?
“Ha megvásárolsz egy hamburgert a KFC-ben, akkor az a cégnek bevétel.” – válaszolja az egyik kisfiú.
Nincs is hamburger a KFC-ben, mondja az egyik kislány, de hamar tovább siklanak ezen a témán, hiszen már jön is a következő kérdés. Fegyelem van, de látszólag nem esik nehezére a gyerekeknek figyelni, az oktató folyamatosan dicséri őket.
“Nem az a célunk, hogy minden gyerekből vállalkozót faragjunk. Törekvésünk inkább az, hogy kialakuljon bennük az üzleti gondolkodás, a csoportban végrehajtott feladatok során az együttműködés igénye. A prezentációk során pedig gyakorolhatják a fellépés és a véleményformálás alapvető elemeit.” – mondja a tábornak helyszínt adó Logiscool Óbuda tulajdonosa, Trentin Tamás.
Forrás: Marjai János, 24.hu
Miért nem a Balatonon strandolnak?
Egyrészt mert a Balatonra majd elmennek a szülőkkel, másrészt pedig mert itt sem egész nap a gép előtt ülnek a gyerekek. Minden nap más a program, az óbudai Logiscool iskolában például hétfőn dobiskolába mennek, kedden sportolnak, szerdán interaktív tárlatvezetésen vesznek részt a Vasarely Múzeumban, csütörtökön strandolnak, pénteken pedig moziznak. Ennyit a kockatípusú prekoncepciómról.
Péntek egyébként a hét csúcspontja, hiszen ekkor mutatják be termékeiket a gyerekek. Alapíthatnak egy drónok értékesítésével foglalkozó céget, vagy a jövő városának közlekedési eszközén dolgozhatnak csapatukkal, esetleg egy új csokoládét dobhatnak piacra.
“A cél minden esetben az, hogy együtt hozzanak létre egy közös vállalkozási projektet, a saját márkájukat. Ők maguk alkotják meg a márka arculati elemeit, kitalálják a termék árát, de még azt is, hogy kik alkotják majd a célközönséget. Így azért könnyebb motiválni is a gyerekeket, ha van egy cél, amiért egész héten dolgoznak.”– mondja Barta Nikolett, a Bridge Bizniscool vezetője.
Természetesen nem mindenki tud kifizetni egy egyhetes táborra közel 50 ezer forintot, mégsem csak gazdag családok gyerekei járnak ide. Tízből négyen hátrányos helyzetűek, vagyis a 450 gyerekből körülbelül 200-an.
Forrás: 24.hu, Mázsár Tamás