Viszonylag számos részelemét automatizálni lehet az egyes franchise hálózatoknak és üzleteknek. Az Amazon-nak van olyan boltja ahol nincs pénztáros, a Starbucks pedig elkötelezte magát több egységében, hogy nem fogad el készpénzt és kizárólag kártyával lehet fizetni. A McDonald’s is egyre több éttermében vezeti be az érintőképernyős kijelzőkön való rendelést ami tovább viszi a hálózatot az automatikus önkiszolgálás felé.
De van egy dolog aminek az automatizálásával és egyszerűsítésével a mai napig meggyűlik a baja az egyes gyorsétterem hálózatoknak: nem tudnak elég alapanyagot szerezni.
Ennek következménye az is, hogy az előző héten 2 amerikai Chick-fil-A franchise étteremben hiányzott egy kulcs összetevő, nem volt elég csirke.
“Két Chick-fil-A átmenetileg bezárt Texasban beszállítói problémák miatt.” Írta a Business Insider. “Az éttermek csirke nélkül maradtak mely, – révén a menüjük nagyrésze csirkés hamburgerből áll – a hálózat fő alapanyagát képezik és jelen vannak az étteremlánc majdnem, teljes kínálatában.”
“Hozzászoktunk a késésekhez, ha a beszállítókról van szó.”
A hálózat egy Facebook posztban jelentette be a 2 étterem bezárását, “beszállítói problémák miatt nem érkezett elég alapanyag az egységekbe így a mai napra bezárunk”.
Ennél is nagyobb falba ütközött a KFC, amikor majdnem összes egyesült királyságbeli éttermüket be kellett zárni az átmeneti csirke-hiány miatt.
Nem ez az első alkalom, hogy problémákba ütközik beszállítóival egy franchise hálózat Texasban sem. Az ott működő In N Out a hamburger zsemle hiánya miatt kényszerült bezárni éttermeit.
A visszatérő probléma fényében a média egyre több figyelmet kezdett fordítani a probléma forrására is – az Egyesült Államok szállítói mind teherautó sofőr hiányban szenvednek.
Jelenleg 63,000 teherautó sofőrre lenne szükség Amerikában, hogy betöltsék a hiányos pozíciókat és ez a szám valószínűleg a duplájára fog nőni az elkövetkező években. Vannak fuvarozó cégek melyek 70,000 dolláros éves fizetést ígérnek, hogy becsábítsák a munkaerőt.
Miután majdnem minden termék teherautós szállítás útján jut el az üzletekbe/éttermekbe így levonható a következtetés: ha nincs sofőr, nincsenek teherautók. Ha nincsenek teherautók, késnek a beszállítók. Ha nem érkezik meg időben a szállítmány, nincs termék.
Forrás: Inc.com