… – mely többek között a BodyConcept és DepilConcept hálózatokat foglalja magában. Rendszergazdaként, a GrupoConcept központja számos részleggel rendelkezik, melyek feladata kifejezetten az egységek támogatása a mindennapi működésben és a partnerek, illetve a személyzet oktatása.
A GrupoConcept számára elengedhetetlen, hogy az ország területén szerte szórt 48 BodyConcept és 44 DepilConcept egységben dolgozókat motiválni tudja. Ez a feladat a központ Üzemeltetési Osztályára hárul, melynek feladata, hogy közvetlen kapcsolatot tartson az egységekben dolgozó csapatokkal, napi szinten. A cél, hogy az alkalmazottak motiváltak legyenek, ez egy alapvető eleme a GrupoConcept hálózatok sikeres működésének.
Claudia Oliveira (a GroupoConcept operatív igazgatója) kiemelte a csapat motiváltságának fontosságát, az ő feladato, hogy az átvevőknek tanácsokat adjon, hogy hogyan lelkesítsék és ösztönözzék a munkatársait.
Ön szerint milyen értelemben fontos a motiváció a franchise üzleti környezetében?
A motiváció mindig is egy fontos tényező volt a vállalkozói szektorban, de egy franchise hálózatban a legfontosabb dolog az, hogy tudjuk hogyan halgassunk és értsünk meg másokat. Ehhez adaptálódnunk kell és minden alkalmazott és partner felé a számukra legmegfelelőbb módon, személyre szabva kell kommunikálnunk.
Erre a sajátosságra tekintettel, milyen nehézségek merülnek fel a partnerek és az alkalmazottak motiválásában?
Claudia számára a legnagyobb kihívás a személyre szóló kommunikáció kialakítása mind a 44 egység számára, ennek érdekében hetente találkozik az egyes partnerekkel, hogy felmérjék a kihívásokat, nehézségeket és ki tudjanak dolgozni egy tervet ezek megoldására.
Mire helyezi a központ a klinikák felé folytatott kommunikációban a hangsúlyt a motiváció biztosítása érdekében?
Kétségtelenül a folyamatos figyelem, mellyel a központ kíséri az egyes egységeket.
Milyen erőfeszítéseket tesz a rendszergazda a hálózat motivációjának biztosítása érdekében?
Heti és néha napi rendszerességgel hívják a partnert, havonta és negyedévente találkozókat szerveznek az operatív csapat által meghatározott témákban, amelyek célja a klinikák motiválása. A központ számos részleggel rendelkezik az egységek működésével kapcsolatban felmerülő kkérdések megválaszolására, ezek mind kihatnak az egységben dolgozók motivációjára, hiszen így tudhatják, hogy nincsenek egyedül és van akivel párhuzamosan dolgoznak együtt, akire számíthatnak.
Összeegyeztethető a motiváció a folyamatos innovációval a szervezeti környezetben?
Természetesen. Az innováció egyben az emberek motiválása is, hogy jobban teljesítsenek.
Milyen tanács adható más franchise központban dolgozóknak a motivációval kapcsolatban?
“Számos példám van erre, de szerintem az alábbiak a legfontosabbak:
a) Nézz a csapatod minden egyes tagjára másképp, hiszen az emberek nem egyformák és különböző készségekkel rendelkeznek
b) Igazítsd a csapatod a hálózat elképzeléseihez és küldetéséhez, így sokkal könnyebb lesz motiválni őket.”