És a számok azt mutatják, hogy a keresztény tulajdonosú vállalat gyorsan közelít az első helyre.
Amikor a hálózat vezetőjét megkérdezték a további növekedésről, azt mondta, hogy a bevétel megkétszerezése lenne reális cél, ezzel utolérnék a Starbucks-ot.
Tavaly még a hetedik helyen volt, de idén a Subway-t, a Burger King-et, a Taco Bell-t, és a Wendy’s-t megelőzve lett harmadik 10 milliárd dolláros bevételével.
Úgy tűnik a vásárnapi zárva tartás sem fogja vissza Amerika leggyorsabban növekvő étteremláncát. 2,400 egység 47 államban.
Sok oka van a növekedésnek, az egyszerű összetevők, rövid étlap, gyors drive-thru, és az egy tulajdonosra épülő franchise rendszer. A kutatások szerint Amerikában egyre kevesebb marhát és több csirkét esznek, valószínűleg ez is hozzá járult a főleg csirkével foglalkozó étteremlánc sikeréhez.
A siker másik fontos össze tevője az egységek saját forgalma, például egy átlagos McDonald’s éves bevétele 2.8 millió dollár, míg ez a szám a Chick-fil-A-nál 4.6 millió dollár. És a déli államokban még csak most kezdték meg a terjeszkedést, így idén is nagy növekedéssel számolhatnak.
Tradicionálisan az egységek zárva vannak vasárnap, ennek az alapító vallásossága az oka. De állítása szerint nem árt a hálózatnak. A Business Insider hosszú analízist közölt, amiben kiemelik, hogy a munkavállalóknak így van idejük feltöltődni, ugyanakkor a vásárlók számára egyfajta mesterségest hiányt teremt.